Syfte #
Hur man skapar olika typer av serviceanmärkningar, servicenoteringar.
Navigation #
Via offert eller order.
Skapa #
Serviceanmärkningar finner du i den högra kolumnen, scrolla ner tills du ser “Serviceanmärkningar för kund“.
Klicka sedan på “Servicenoteringar” → “Nytt” för att skapa en ny serviceanmärkning.
Skriv sedan in anmärkningarna och noteringarna i textrutan. Välj om anmärkningen skall skrivas ut på interna eller externa dokument. Man kan också välja om anmärkningen skall kopplas till ett specifikt jobb. Välj jobbet i listan under “Koppla till jobb“.
Externa dokument:
- Offert
- Orderbekräftelse
- Faktura
Interna dokument:
- Verkstadsorder
Klicka sedan på OK för att spara.
Om vi nu förhandsgranskar fakturan så visas anmärkningen enligt nedan:
Ändra #
Om du vill göra en ändring på en anmärkning så klickar du på texten i listan. Då öppnas textrutan upp och du kan justera texten.
Radera #
För att radera en serviceanmärkning så klickar man först på de tre prickarna och sedan på “Ta bort rad“.