10.23 – Digital Signering
10.23.1 – Digital Offert
10.23.2 – Digital Snabboffert
10.23.3 – Digital Merförsäljning
10.23.4 – Digital Orderbekräftelse
10.23.5 – Valfri försäljning
10.23.6 – 4-stegsrutinen
Syfte #
Digital orderbekräftelse används för att skicka orderbekräftelsen via mail eller SMS till kunden för signering digitalt. På så sätt behöver man inte skriva ut en fysisk kopia på orderbekräftelsen och detta är också godkänt av Godkänd Bilverkstad (GBV).
Navigation #
Via startsidan (rollcenter), klicka på “Serviceorder“.
Skapa sedan en ny serviceorder eller öppna en befintlig.
Beskrivning #
När serviceordern är klar och kund ska signera att de godkänner utförandet av arbetet, klicka på “Kundkommunikation” → “Skicka digital orderbekräftelse“.
Välj metod att skicka och klicka på “OK“.
Nedan kvittens visas när orderbekräftelsen har skickats.
För att se status på den digitala signeringen, se faktarutan till höger på ordern. Här kan man också klicka på det digitala dokument-ID för att komma direkt till GetAccepts portal.
De olika statusarna ett dokument kan ha är:
- Utkast = Statusen sätts direkt när man skickar ett dokument
- Skickad = När dokumentet har skickats till kund
- Reviderad/sedd = Kunden har öppnat dokumentet
- Undertecknad = Kund har signerat
- Avvisad = Kund avvisar dokumentet
Avbryta digital orderbekräftelse #
Om den digitala orderbekräftelsen måste avbrytas, klicka på “Kundkommunkation” → “Avbryt digital orderbekräftelse“.
10.23 – Digital Signering
10.23.1 – Digital Offert
10.23.2 – Digital Snabboffert
10.23.3 – Digital Merförsäljning
10.23.4 – Digital Orderbekräftelse
10.23.5 – Valfri försäljning
10.23.6 – 4-stegsrutinen