PBS

  • 10.01 – Skapa offert och order
  • 10.02 – Fakturering
  • 10.03 – Kreditnota
  • 10.04 – Ankomstregistrering
  • 10.07 – Rabatt på arbete
  • 10.11 – Skapa servicenotering
  • 10.12 – Fastpris på order och jobb
  • 10.13 – Artikelersättningar
  • 10.14 – Kontaktperson på företagsfordon
  • 10.15 – Skicka meddelande vid beställning
  • 10.19 – Monterat och klart
  • 10.20 – Samlingsfakturering
  • 10.21 – E-faktura
  • 10.22 – Direct print
  • 10.23 – Digital Signering
  • 10.23.1 – Digital Offert
  • 10.23.2 – Digital Snabboffert
  • 10.23.3 – Digital Merförsäljning
  • 10.23.4 – Digital Orderbekräftelse
  • 10.23.5 – Valfri försäljning
  • 10.23.6 – 4-stegsrutinen
  • 10.24 – Verkstadsplaneraren
  • 10.25 – Kortkommandon
  • 10.26 – Stämpling
  • 10.27 – Stämplingskorrigering
  • 10.28 – Bokföra stämplingar
  • 10.29 – Fakturaavgift
  • 10.30 – Goodwill & garanti
  • 10.31 – Bifoga bilder/dokument
  • 10.32 – Bileko Tires
  • 10.33 – Popup befintlig order/offert
  • 10.34 – Skriva ut följesedel/utelverans
  • 10.35 – Radera gamla serviceordrar och offerter
  • 10.36 – Orderhistorik webbshop
  • 10.37 – Kan inte bokföra order på grund av instämplad resurs
  • 10.38 – Texter på servicedokument
  • 11.01 – Skapa nytt arbete
  • 11.01.2 – Extratext på arbete
  • 11.02 – Skapa ny artikel
  • 11.02.2 – Extratext på artkel
  • 11.03 – Skapa kund
  • 11.04 – Skapa fordon
  • 11.05 – Skapa paket
  • 11.06 – Skapa lagersaldo
  • 11.07 – Skicka e-post som standard
  • 11.08 – GDPR
  • 11.09 – Olika e-postmottagare
  • 11.10 – Ändra icke-lagerförd artikel till lagerförd
  • 11.11 – Lager, inventeringsjournal
  • 11.12 – Blockera betalningsmetod på kunder
  • 11.13 – Personalkort
  • 20.01 – Skapa leverantör
  • 20.02 – Bokföra kundinbetalningar
  • 20.03 – Skapa inköpsfaktura
  • 20.04 – Bokföra utbetalningar
  • 20.05 – Kontering redovisningsjournal
  • 20.06 – Utbetalningar via LB-rutin
  • 20.07 – Årsrutiner
  • 20.09 – Lathund rapport
  • 20.10 – Momsrapport och momsavräkning
  • 20.12 – SIE-import/export
  • 20.13 – Betalning via BG-max fil
  • 20.14 – Periodiseringsmallar
  • 20.15 – Budget
  • 20.16 – Räntefaktura
  • 20.17 – Manuell kreditnota
  • 20.18 – Koppla transaktioner
  • 20.19 – Bokföra kundförluster
  • 20.20 – Betalningstolerans
  • 20.21 – Daglig försäljningsrapport
  • 20.22 – Inbetalningsjournal
  • 20.23 – Återbetalning
  • 20.24 – Söka fakturor med SFA-nummer
  • 20.26 – Kontosaldo sammanställning
  • 20.27 – Spåra inbetalningar
  • 40.01 – Mobilbetalning
  • 40.02 – Integrera Cabas
  • 40.03 – Arbeta med Cabas
  • 40.04 – Däckhotellsinställningar
  • 40.05 – Arbetsflöde däckhotell
  • 40.06 – Avsluta däckförvaring
  • 40.07 – Däckhotellsrapport
  • 40.08 – Däckhotell Fleet
  • 50.01 – Återställa lösenord
  • 50.02 – Aktivering av Multifaktorautentisering (MFA)
  • 50.03 – PBS på surfplatta eller mobil
  • 60.01 – Kassa arbetsflöde
  • 60.02 – Kassaavstämning
  • 60.03 – Kassa – Ladda upp skatteposter
  • 60.04 – Kassa – Skapa personal
  • 60.05 – Kassa – Returköp
  • 80.01 – Verkstadsflöde för OKQ8
  • 80.02 – Kataloghantering OKQ8
  • 90.01 – Kopia på utskrift
  • 90.02 – Ändra betalningsvillkor på betalsätt
  • 90.03 – Uppdatera kund
  • 90.04 – Se fordonshistorik
  • 90.05 – Skapa order på utländskt fordon
  • 90.06 – Arbeta med profiler i Microsoft Edge
  • 90.07 – Ändra arbetstid i verkstadsplaneraren
  • 90.08 – Ändra timdebitering
  • 90.09 – Lägga till GBV-logotyp
  • 90.10 – Skapa resurs
  • 90.10.2 – Ta bort resurs
  • 90.11 – Hantera miljöavgift/förbrukningsmaterial
  • 90.12 – Byta betalare på en order
  • 90.13 – Filtrera artikelregistret
  • 90.14 – Betalningspåminnelser
  • 90.14.1 – Ändra text påminnelser
  • 90.14.2 – Ändra påminnelseavgift
  • 90.15 – Skapa försäkringskund
  • 90.16 – Skapa försäkringsärende
  • 90.16.1 – Vidarefakturering moms
  • 90.17 – 4-stegsrutin
  • 90.18 – Raster och pauser
  • 90.19 – Lägga ihop kunder
  • 90.20 – Återföra felaktig betalning
  • 90.21 – Automatiskt avdragen tid
  • 90.22 – SIE-export utan specialtecken
  • 90.23 – Lägga till semester
  • 90.24 – Ändra SMS-texter
  • 90.25 – Anpassa
  • 90.26 – Lägg till text under totalsumma på faktura
  • 90.27 – Ändra överskrift på fakturautskrift
  • 90.28 – Standardtexter
  • 90.29 – Spåra artiklar och arbeten
  • 90.30 – Genomgång med kund (GBV)
  • 90.31 – SMS logg
  • 90.32 – Uppdatera fordonsinformation automatiskt
  • 90.33 – Arbeten utanför Fleetavtal
  • 90.34 – Försäljningsstatistik på rollcenter
  • 90.35 – Växla rollcenter
  • 90.36 – Ersättningstexter
  • 90.37 – Lägga in EAN-koder på befintlig artikel

Bokningsportalen

  • Fleetflöde i Bokningsportalen (Meca)
  • Fleetflöde i Bokningsportalen (Mekonomen)
  • Mekonomen Bokningsportal
  • Stenskottsreparation

Medius

  • 10.01 – Inloggning

Supportportalen

  • Supportportalen – 1. Skapa konto
  • Supportportalen – 2. Logga in
  • Supportportalen – 3. Skapa ärende
  • Supportportalen – 4. Hantera ärenden
  • Supportportalen – 5. Bulletiner
View Categories
  • Home
  • Docs
  • PBS
  • 10.23 – Digital Signering

10.23 – Digital Signering

10.23 – Digital Signering
10.23.1 – Digital Offert
10.23.2 – Digital Snabboffert
10.23.3 – Digital Merförsäljning
10.23.4 – Digital Orderbekräftelse
10.23.5 – Valfri försäljning
10.23.6 – 4-stegsrutinen


Syfte #

Digital Signering gör det möjligt att skicka offert, merförsäljningsoffert och orderbekräftelse digitalt via SMS eller mail. Kunden får en länk där de godkänner dokumentet vilket minskar utskrifter. Digitala dokument är godkänt enligt GBV.

Inloggning i GetAccept #

Logga in i GetAccepts portal för att få en överblick över alla dokument som skickats.

https://app.getaccept.com/

Kontakta PBS-supporten ifall man saknar konto.

Observera! Om man byter lösenord måste detta uppdateras i PBS, kontakta PBS-supporten för hjälp att uppdatera uppgifterna.


På “Dashboard” ser man direkt en sammanställning över senaste aktiviteter och hur många dokument som är oöppnade, signerade och utgångna. Klicka på någon av boxarna för att se alla dokument per respektive status.

Rollcenter #

På förstasidan så finns det listor som visar alla de aktiva offertdokument som finns mot kund. Här visas alla offerter som är skickade till kund, avvisade samt signerade. Klicka på boxen och listan öppnas för att du enkelt kan ta offerten vidare.


Det finns även listor för alla aktiva merförsäljningsofferter som finns mot kund. Här visas alla merförsäljningsofferter som är skickade till kund, avvisade samt signerade. Till skillnad från ”vanliga” offerter så visas här de jobb på ordrar som är skickade som merförsäljning mot kund vilket betyder att klickar man på listan nedan så får man upp alla jobb. (Likt 4-stegs rutinen). Vill man öppna upp ordern klickar man på ordernummret i listan.

Kundens upplevelse #

Beroende på hur man skickar dokument till kund kan det se annorlunda ut men förfarande för kunden är detsamma.

SMS #

Skickar man via SMS får kunden ett textmeddelande med en länk. Kunden klickar på länken.

E-post #

Skickar man via e-post får kunden ett mail med en länk samt en bild på dokumentet. Kunden klickar på länken eller den gröna knappen “Visa dokument“.

Bilder #

Om det finns bifogade bilder måste kunden först titta på bilderna innan dokumentet går att signera.

Kund klickar sedan på “Visa” och kan sedan signera dokumentet”.

Kunden får en kvittens när dokumentet är signerat.

Avvisa #

Om kund önskar avvisa dokumentet klickar de på de tre strecken uppe till höger, och sedan “Avvisa dokument“.

Chattfunktion #

När kunden klickar på länken så finns det även möjlighet att starta en chatt.

När kunden har skrivit något i chatten så kommer ni på verkstaden att få en notifiering om detta på er mail som kontot är kopplat till.

Klicka på “Visa dokument” för att komma direkt till GetAccepts portal. Logga in för att kunna svara kunden i chatten.

Bifoga bilder #

Klicka på “Bilagor” och klicka sedan på siffran under dokument.


Klicka sedan på “Bifoga fil(er)…“.


Klicka på “Välj…“.

Lokalisera filen och välj denna. Stäng sedan listan med bifogade dokument.


När man sedan skickar ett digitalt dokument väljer man de filerna som ska skickas med. Klicka sedan på “OK“.

Mobilenhet – Surfplatta #

Alla olika typer av digital signeringar fungerar att använda på en mobilenhet, t.ex. en surfplatta.

Tips #

  1. GetAccept har även en App som ni kan med fördel ladda ner på er telefon. Då får ni en avisering om en kund exempelvis skriver något i chatten och ni har möjlighet att svara kunden direkt.
  2. Om ni får en merförsäljningsoffert som blir avslagen, använd funktionen ”Kopiera till offert” då det fortfarande är ett aktuellt jobb som ni bör följa upp.


10.23 – Digital Signering
10.23.1 – Digital Offert
10.23.2 – Digital Snabboffert
10.23.3 – Digital Merförsäljning
10.23.4 – Digital Orderbekräftelse
10.23.5 – Valfri försäljning
10.23.6 – 4-stegsrutinen

What are your Feelings
Share This Article :
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Pinterest
Table of Contents
  • Syfte
  • Inloggning i GetAccept
  • Rollcenter
  • Kundens upplevelse
    • SMS
    • E-post
    • Bilder
    • Avvisa
    • Chattfunktion
  • Bifoga bilder
  • Mobilenhet – Surfplatta
  • Tips

is proudly powered by WordPress

Manage Consent

För att ge bästa möjliga upplevelse använder vi tekniker som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa tekniker kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika IDpå denna webbplats. Att inte samtycka eller att återkalla samtycke kan påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}