Syfte #
Visar hur man kan sätta upp olika e-postmottagare beroende på dokumenttyp.
Navigation #
Via Rollcentrat (startsidan), klicka på “Register” → “Kunder“.
Beskrivning #
Sök upp aktuell kund i listan och öppna kunden genom att klicka på kundnumret.
Gå sedan till “Kund” → “Dokumentlayouter“.
Välj sedan något av följande dokument.
OBS! Viktigt att välja bland de som börjar på “SM.”
Skriv sedan in “Rapport-ID” enligt nedan beroende på vilken dokumenttyp:
Dokumenttyp | Användning | Rapport-ID |
Orderbekräftelse | SM.Order | 60003 |
Offert | SM.Offert | 60003 |
Faktura | SM.Faktura | 60003 |
Kreditnota | SM.Kreditnota | 60003 |
Lägg sedan in de e-postadresser som skall mottaga respektive dokument.
Enligt exemplet nedan skall en orderbekräftelse skickas till kunden, då väljs automatiskt e-postadressen som angetts i dokumentlayouten: