Syfte #
Visar hur man kan automatisera skapandet och utskick av betalningspåminnelser.
Navigation #
Klicka på Sök 🔍 längst upp till höger → Ange “Automatisering av betalningspåminnelser“.
Beskrivning #
Börja med att klicka på “+Ny“.
Ange en kod samt en beskrivning.
Välj “Frekvens“, hur ofta påminnelserna skall skapas samt ett startdatum.
Expandera avsnittet för “Åtgärder” och klicka sedan på “Ny“.
Markera raden för “Create Reminder” och ange en kod, ex. “SKAPA“. Klicka sedan på “OK“.
Bocka i valet för “Bara transaktioner med förfallet belopp” och klicka på “Stäng“.
Klicka på “Ny” igen och markera raden för “Issue Reminder“. Ange koden “UTFÄRDA“.
Klicka sedan på “Stäng”.
Klicka på “Ny” igen och markera raden för “Send Reminder“. Ange koden “SKICKA“.
Ange om påminnelserna ska skrivas ut och/eller skickas via e-post. Klicka sedan på “Stäng“.
Klicka sedan på “Starta” för att aktivera körningen som kommer utföras baserad på vilken frekvens man valt.