Den studerande ska få fördjupade kunskaper om gruppdynamik, kommunikation samt betydelsen av kvalitetstänk. Redogöra för gruppdynamikens påverkan på samarbetsklimatet och kvaliteten på det arbete som utförs. Kursen ska bidra till en ökad kompetens i kundkommunikation och att på svenska och engelska kunna beskriva tekniska problem och lösningar. Kursen ska också ge kunskaper att bemöta och hantera missnöjda kunder. Huvudsakliga kursinnehållet: Affärsmässigt agerande vid kundkontakter, gruppdynamikens påverkan på arbetsmiljön, analyserande kunskaper kring kundens behov, lagar och reglers påverkan på verksamhetens utformning.
Kursen är en del av den 1-åriga YH-utbildningen Tekniker i hållbara verkstadsmiljöer. Läs mer om den här: Tekniker i hållbara verkstadsmiljöer – Utbildning – YH Akademin
Bokningsförfrågan utbildning
Fyll i formuläret för att göra din bokningsförfrågan