Vad innebär teknisk support?

Teknisk Support – Verkstad

ProMeister Academy jobbar främst med teknisk support för de konceptanslutna verkstäderna som tillhör Mekonomen Company, men självklart erbjuder vi teknisk support till alla verkstäder. Supporten har ett erkänt gott rykte och har mer än 20 års erfarenhet av att stötta verkstaden i den dagliga driften.

ProMeister Teknisk Support hanterar 50 000 ärenden årligen vilket medför en mycket god kunskapsbank och en gedigen erfarenhet inom gruppen. Tack vare detta samt våra supportteknikers bakgrund och egen erfarenhet gör att vi har en bra dynamik i gruppen.

 

Vad innebär teknisk support?

  • Hjälp med att ställa en diagnos eller ringa in ett fel
  • Felkodsförklaring, hjälp med att förstå/förklaringar av kända och okända felkoder som har avlästs med ett diagnosverktyg
  • Hjälp med information, t.ex:
  • o Att hitta specifika arbetsbeskrivningar (assistans kan begränsas beroende på vilka informationsprogram verkstaden har tillgång till då fildelning är olagligt)
    o Arbetstider
    o Hjälp med att tyda kopplingsschema och pindata
    o Hjälp med information om komponentbyte och inkodningar.
  • Tillgång till ProMeister Academys supportportal/FAQ där över det i skrivande stund finns mer än 500 bulletiner med kända fel och lösningar finns tillgängligt.

 

Hur snabbt får jag hjälp?

Vi har korta svarstider, oftast får verkstaden svar inom 30-60 minuter. På grund av ojämn belastning kan svarstiderna enstaka dagar bli längre.

Vilka begränsningar har supporten?

Supporten innebär ingen garanti för att felsökningslösning eller information kan lämnas. Detta kan inträffa i de fall det inte finns nödvändig information tillgänglig. Supporten är öppen 07.30-16.00 vardagar och förbehåller sig rätten att stänga enstaka dagar för kompetensutveckling.

ProMeister Teknisk Support för utomstående verkstäder

Vi erbjuder även teknisk support för utomstående verkstäder. Kontakta oss gärna och få mer information om vad vi kan erbjuda.